نیکا دخملی نازنیکا دخملی ناز، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره

حبه قند خوشمزه

انتخاب اسم نی نی

1392/10/16 8:01
نویسنده : مامان نی نی
2,438 بازدید
اشتراک گذاری

نی نی  نازم!

من و بابایی وقتی فهمیدیم داریم صاحب یه نی نی میشیم توی فیس بوک توی یکی از استاتوس های خاله منصوره نوشتیم برایان سلام میرسونه!اونجا بود که همه دوستانمون فهمیدن من باردارم کلی پیام تبریک برامون فرستادن!برایان!آخه بابا میگفت اگه یه زمان نی نی دار بشه باید یه اسم اینترنشنال کم هجا که راحت تلفظ بشه برای نی نی انتخاب کرد,اینم استدلالی بود واسه خودش!!!خلاصه همش میگفت اگه پسر بشه نی نی فقط برایان!اون زمان دوست من مهدیسا داشت مامان میشد,بهم می گفت من اگه نی نی پسر بشه اسمش میذارم "رایان"(البته نی نی  دخمل شد اسمش گذاشت "کارین"),خیلی از این اسم خوشم اومد تا به بابا گفتم رایان بهتره, اونم سریع یه سرچی توی نت کرد و با فهمیدن معنی رایان عاشق این اسم شد!اصن یه وضی!!!فکر می کردیم نی نی مون پسر میشه آخه دکتر های ایران بهمون گفتن نی نی شما یه پسره!صدات میکردیم رایان و مامانی هم برات سیسمونی پسرونه گرفت!اواخر سفرمون به ایران بود که برای در یافت گواهی پرواز رفتیم سونو گرافی و دکتر بهمون گفت نی نی دخمله!!یه مدت اسمت میخواستیم بذاریم سارا,بابا خیلی این اسم دوست داشت ,اما من و خاله ها میگفتیم قشنگه اما قدیمی شده ,یه مدت اسم دانا مدنظر بود اما یه شب من به بابا که میگفت اسم نی نی سارا خیلی قشنگه گفتم نیکا بهتره عشقم,یهو بابا گفت وای نیکا عالیه بعد هم دنبال معنی اسمت گشت,من اسمای دیگه هم واست در نظر داشتم اما بابا میگفت بانو "نیکا"خیلی قشنگه,خلاصه کار به جایی رسید که تصمیم گرفتیم اسمای منتخبمون بذاریم توی ظرف هر اسمی اول شد همون میشه اسمت!!!بابا برد البته یه فیلم خنده داری از این انتخاب داریم که ختما یه روز میذارم ببینی(پیش خودمون باشه من از اول از اسم نیکا خیلی خوشم میومد فقط واسه اینکه سر به سر بابا احمد بذارم این انتخاب اسم گذاشتم,البته میخواستم تو هم بدونی چه مامان خوش سلیقه ای داری!!!یه همچین همسر و مامان باحالی هستم من) و بدین سان اسمت انتخاب شد نیکای من

 معنی نیکا در لغت نامه دهخدا و ثبت احوال:

خوب، خوش، زيبا، ظريف؛

بسی نيك، چه خوب، خوشا؛

نام رودي است در شمال ايران

 

معنی یونانی:  پیروزی

In Greek mythology Nike or Nika was the goddess of victory

 

معنی لاتین: متعلق به خدا

 Belonging to the Lord



 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)